De meerwaarde van digitale kaarten is dat van bestaande verkeerssituaties kan worden 'uitgezoomd' naar de context van lastige plekken en samen kan worden gekeken of er wellicht veiligere fietsroutes zijn. Streetview vergroot de herkenbaarheid en vergemakkelijkt de discussie.
(Uitzoomen van de kaart is begrensd, zodat leerlingen tijdens de les niet 'op vakantie gaan'.)
Omdat onze les niet focust op de routes maar op de lastige situaties waar kinderen langsfietsen op weg naar school, gaat geen tijd verloren met eindeloos invoeren en aanpassen van routes. Leerlingen kunnen zich gelijk concentreren op hun analyse van lastige situaties en leerkrachten hoeven zo veel minder uit te leggen. Bovendien zijn ze geen tijd kwijt aan gebruikersbeheer. De les sluit naadloos aan op bestaande verkeerseducatie programma's.
De verzamelde data van alle lessen/scholen zal aan de betreffende Gemeentes worden aangeboden. Met een altijd actueel overzicht zouden we zo allemaal profiteren!
Onze web-applicatie biedt kans om voortaan ook de 'moeilijk bereikbare' groep van 13-16 jaar een waardevolle verkeersles aan te kunnen bieden. Precies de groep die helaas oververtegenwoordigd is in ongevalstatistieken.
Datacollectie vanop afstand werkt niet.